2022-06-30 ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας

(έτος αναφοράς: 2021-2022) - Σύνοψη

 

Ταυτοτητα Σχολικής Μοναδας

 

Η σχολική μονάδα έχει 425 μαθητές/τριες και 18 τμήματα (6 ανά τάξη). Λειτουργούν 7 τμήματα ένταξης, τα οποία παρακολουθούν 48 μαθητές και των τριών τάξεων. Επίσης παρακολουθούν 3 μαθητές με Παράλληλη Στήριξη και 2 μαθητές/τριες με Ε.Ι.Β. Το διδακτικό προσωπικό ανέρχεται σε 39 μόνιμους εκπαιδευτικούς με οργανική θέση στο σχολείο και 3 ΕΕΠ (ψυχολόγο, κοινωνική λειτουργό και νοσηλεύτρια).

Οι αίθουσες διδασκαλίας, οι οποίες πληρούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας, δεν ξεπερνούν τις 14. Τέσσερις βοηθητικές αίθουσες φιλοξενούν τα υπόλοιπα 4 τμήματα διδασκαλίας. Επίσης, υπάρχουν 4 αίθουσες μικρού εμβαδού για τα ολιγομελή Τμήματα Ένταξης. Τα προβλεπόμενα εργαστήρια υποστηρίζονται ικανοποιητικά (2 εργαστήρια πληροφορικής, 1 τεχνολογίας, 1 αίθουσα μικρή φυσικής και χημείας πολλαπλών χρήσεων. Δεν υπάρχει αμφιθέατρο ή χώρος εκδηλώσεων. Η σχολική μονάδα αποτελείται από 3 σχολικά κτήρια. Τα 2 είναι προκάτ και σε σημαντική απόσταση από το κεντρικό κτίριο. 

Η αδυναμία επάρκειας χώρων δυσχεραίνει τη δυνατότητα διάθεσης μεγάλων γραφείων για το σύλλογο διδασκόντων, καθώς φιλοξενείται σε τρεις επιμέρους χώρους και καθιστά δύσκολη την άμεση συνεργασία και επικοινωνία των εκπαιδευτικών. 

Λόγω της παλαιότητας του κεντρικού κτηρίου και ενός προκατασκευασμένου (φιλοξενούνταν τα Ι.Ε.Κ. Θέρμης ως το 2012), οι παρεμβάσεις που μπορούν να γίνουν είναι ελάχιστες και πολύ δύσκολε4ς για τη μετατροπή χώρων ή δημιουργίας σύγχρονης τεχνικής και τεχνολογικής υποδομής και λειτουργικότητας. 

Το διδακτικό προσωπικό ειναι έμπειρο (η μεγάλη πλειοψηφία άνω των 25 ετών διδακτικής εμπειρίας). Δύο συνάδελφοι διαθέτουν διδακτορικό δίπλωμα και τρεις μεταπτυχιακό. 

Οι χρηματικοί πόροι που λαμβάνει το σχολείο είναι από τον Δήμο Θέρμης και σε μικρό ποσοστό από τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και μικρές ιδιωτικές δωρεές. 

 

 

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

 

Θετικά σημείαΑναδείχτηκαν αρκετά σημεία που μπορούν να βοηθήσουν στην καλύτερη παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία του σχολείου (λειτουργία ομίλων, μορφές διδασκαλίας, καλύτερη χρήση εποπτικών μέσων διδασκαλίας). 

Σημεία προς βελτίωσηΜεγαλύτερη εξωστρέφεια του σχολείου, καθώς εξαιτίας της πανδημίας δεν έγιναν όπως είχαν προγραμματιστεί αρκετές εκδηλώσεις εκτός σχολείου με αναφορά την τοπική και επιστημονική κοινότητα.

 

Διοικητική λειτουργία

 

Θετικά σημείαΒελτίωση σε σημαντικό βαθμό δικτύωσης του σχολείου και του τεχνολογικού εξοπλισμού. Εκσυγχρονισμός του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας του σχολείου. Θετική συνεργασία με τεχνικές μονάδες του Δήμου.

Σημεία προς βελτίωσηΑνάγκη στελέχωσης με γραμματεία και επικουρικό προσωπικό για τη λειτουργία της βιβλιοθήκης, η οποία έγινε με φορέα το ΕΠΕΑΕΚ.

 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

 

Θετικά σημείαΣημαντική συμμετοχή εκπαιδευτικών σε προγράμματα επιμόρφωσης. Η άριστη λειτουργία του προγράμματος ERASMUS

Σημεία προς βελτίωσηΠερισσότερες δια ζώσης θεματικές ενδοσχολικές επιμορφώσεις σε σύμπραξη με άλλα σχολεία, δίκτυα και το Πανεπιστήμιο. Οργάνωση και άλλων τύπων εκπαιδευτικών δράσεων με εξωτερικό και ομάδες σχολείων της χώρας.

 

Δράσεις & Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

 

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχολική διαρροή - φοίτηση

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών

Σχέσεις μεταξύ μαθητών / μαθητριών και εκπαιδευτικών

Σχέσεις σχολείου - οικογένειας

 

Διοικητική λειτουργία

Ηγεσία - Οργάνωση και διοίκηση της σχολικής μονάδας

Σχολείο και κοινότητα

 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα